Länk till manual för Triathlon Västs forum.
Den beskriver hur man använder och utnyttjar forumet på bästa sätt.
De viktigaste att tänka på när man lägger upp en aktivitet är:
1. Datumformat dd mån används (tex 1 jan) för att minska förvirring med utländska datumformat.
2. Sticky är flagga för hur länge en aktivitet ska ha prioritet i listan av trådar. Räkna ut antalet dagar som är kvar tills aktiviteten är inaktuell, och sätt det som siffra för stickydagar. På så sätt skapas en datumordning av aktiviteterna.

Kramp/spänning i fot från cykelskor?

Alla får skriva här (som den gamla gästboken).

Kramp/spänning i fot från cykelskor?

Inläggav Patrik D » 04 aug 2013, 20:40

Hej,

Har på senare tid när jag börjat cykla lite längre sträckor (10+ mil) oftast fått någon form av kramp/spänning i fötterna efter ett tag. Det är på undersidan mellan lilltå och häl och efter fredagens 18-milare kunde jag inte ens stå med den sida av foten på kanten av en matta utan att få riktigt ont.

Eftersom jag i samband med cykelköpet gjorde en bikefit och inte känner av några problem med knän/rygg samt att jag märkt av liknande åkomma i ett par skor jag har till vardags (som har smalare sula än andra skor jag haft utan problem) så tänker jag att jag behöver en sko med lite bredare sula så att min fot får mer stöd.

Någon som känner igen detta problem? Kanske varit med om samma? Vill gärna höra mig för innan jag ersätter ett par skor som endast är ett år gamla. Tänkte i så fall köpa ett par cykelskor mer anpassade för triathlon, rekommendationer eller tips i så fall?

Tack på förhand.
Patrik D

Re: Kramp/spänning i fot från cykelskor?

Inläggav Chrisse » 05 aug 2013, 13:28

Hade mycket problem med mina Kalle Anka-fötter tidigare, precis på samma sätt som du beskriver. När man började komma upp i distans så fick jag kliva av med krampande fötter. Flytta bak klossarna så mycket som möjligt för att fördela trycket.
Chrisse

Re: Kramp/spänning i fot från cykelskor?

Inläggav Patrik D » 06 aug 2013, 05:02

Tack, det ska jag testa.
Patrik D

Återgå till Öppet forum