Länk till manual för Triathlon Västs forum.
Den beskriver hur man använder och utnyttjar forumet på bästa sätt.
De viktigaste att tänka på när man lägger upp en aktivitet är:
1. Datumformat dd mån används (tex 1 jan) för att minska förvirring med utländska datumformat.
2. Sticky är flagga för hur länge en aktivitet ska ha prioritet i listan av trådar. Räkna ut antalet dagar som är kvar tills aktiviteten är inaktuell, och sätt det som siffra för stickydagar. På så sätt skapas en datumordning av aktiviteterna.

Cykel till trainern?

Alla får skriva här (som den gamla gästboken).

Cykel till trainern?

Inläggav DanielS » 10 okt 2013, 19:49

Hej alla!

Hur gör ni som tränar med trainer på vintern- Sätter ni racern eller tempohojen på trainern? Jag förstår att jag kan sätta trainerdäck/gamla använda däck på båda, och sedan byta mellan cyklarna, men funderade på vad som anses effektivast. Till saken hör att jag är helt grön på det här och har inte hunnit cykla på tempohojen mer än några få mil. Funkar vintern bra till att "cykla in sig" eller är det mest onödigt slitage?

Tack så länge!
Daniel
DanielS

Re: Cykel till trainern?

Inläggav Erik Arnström » 16 okt 2013, 10:58

Om du bara skyddar cykeln (framförallt styrlagret) mot svett så sliter det bara på psyket. Det är en utmärkt idé att öva på tempopositionen på trainern, se till att inte fuska bara, sätt tv:n eller liknande på en höjd som simulerar vart du vill titta ute på vägarna.
Erik Arnström

Återgå till Öppet forum